Od wielu lat w Prywatnej Szkole Podstawowej Kornelówka uczniowie przygotowują tesselacje (parkietaże). Zajęcia geometryczne połączone ze sztuką są realizowane w trakcie roku szkolnego od klasy czwartej. Pierwsze kroki z parkietażami nie zawsze przynoszą oczekiwany efekt, ale w miarę upływu czasu, zdobywania doświadczenia, wiedzy i umiejętności – podczas zajęć tworzone są na prawdę wspaniałe prace. Projekt „Escher – fenomen logicznego designu” narodził się dzięki inspiracji wynikającej z pracy z uczniami w Kornelówce.
„Jestem pasjonatem nauczania geometrii. Twórczość M. Echera stała się dla mnie inspiracją do zajęć z matematyki, w szczególności różnych rodzajów symetrii, wielokątów foremnych i ich własności. Kreując parkietaże (tesselacje) uczniowie poprzez obcowanie ze sztuką utrwalają pojęcia geometryczne, tworzą i myślą niekonwencjonalnie. To jest to co preferuję w nauczaniu na swoich zajęciach.”
Agnieszka Wojtas